Jeskyně Drápka

Opět jeden tip na výlet s dětmi, celkem ujdete 3,5 km a navštívíte i jednu "minijeskyni". Náš výlet začneme ve Vrbatově Kostelci, vesnici vzdálené cca 5 km od Chrasti na Chrudimsku. Dostat se tam můžeme buď autem, nebo vlakem, který sem právě z Chrasti pravidelně jezdí.

Varážíme po zelené značce směrem na Skuteč a nad Vrbatovým Kostelcem vyjdeme na nevysoký kopec Kostelecká Hůra. Tady začíná stejně značená cesta po vrstevnici, která nás vede borovým a bukovým lesem s výhledy na Skutečsko. Asi po kilometru chůze se cesta stačí vlevo a ihned vpravo a právě v tomto ohybu cesty, asi 30 metrů po pravé straně, se nachází jeskyně Drápka.

Jedná se o kruhový otvor v průměru 150 cm, vytesaný v pískovcovém bloku. V dřívějších dobách sloužil jako úkryt loupežníků, o čemž svědčí i vysekaný komínek na odvod kouře. Říká se, že zde pobýval jakýsi lupič, který bohatým bral a chudé podporoval. Byl však dopaden a v Chrudimi popraven katem.

Po prohlídce jeskyně pokračujeme dále po zelené značce až do místa, kde cesta odbočuje vlevo do kopce a zeleá značka pokračuje rovně. my odbočíme vlevo a brzy narazíme na modrou turistickou značku, která nás pohodlnou "hřebenovou" cestou dovede zpátky do Vrbatova Kostelce.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode